Hout met Historie

Van houthandelaar naar de Bol.com van de (oud-)
houtwereld

Hout met Historie speurt heel Europa af naar het mooiste oude hout. Van balken uit vervallen schuren tot planken afkomstig van oude wagons en treinsporen, continu zijn ze op zoek naar oud hout met een rijke geschiedenis. Oud hout om te verkopen, waardoor het voort kan leven in mooie, nieuwe producten. De vraag is alleen, hoe zorg je er als unieke houthandel voor dat je afzetmarkt en naamsbekendheid blijft groeien?

Hout met Historie

Houtjutters

Als je grootste afzetmarkt bestaat uit gepassioneerde ambachtslieden die de mooiste meubels maken van oud hout, hoe mooi is het dan als je deze mensen een podium kunt geven? Hierdoor help je deze ‘makers’ hun producten van oud hout te verkopen aan de eindgebruiker én vergroot je jouw eigen afzetmarkt.

Door deze strategie met bijpassend online platform hebben we Hout met Historie geholpen aan een unieke marktpositie: de eerste houthandel in Nederland die de driehoek verbindt tussen handelaren, verwerkers en meubel-enthousiastelingen. Zo brengt Hout met Historie iedereen op de hoogte van de ongekende mogelijkheden van oud hout.

Hout met Historie logoHout met Historie Meubelmakers

Hout met Historie trekt er wekelijks op uit om overal in Europa uniek oud hout te verzamelen, om dit vervolgens te bewerken in hun loods in Lemmer. Dit is eigenlijk een soort schatzoeken, net zoals het strandjutten naar aangespoelde spullen. Wij zien de mannen van Hout met Historie daarom als ‘Houtjutters’. Dit hebben we tot leven gebracht in een fotografische beeldtaal, waarin de romantiek van de ambachtsman terugkomt samen met een kleurstelling die raakvlakken heeft met houtbewerkingsapparatuur.

Hout met Historie poloshirt
Hout met Historie visitekaartjeHout met Historie uithangbord
Hout met Historie website

Particulier en zakelijk

We hebben voor Hout met Historie een online platform gecreëerd waarmee ze zowel de zakelijke als particuliere markt kunnen bedienen. Bij het ontwikkelen van deze website hebben we een strategie ontwikkeld die zich richt op het binnenhalen van leads.

We hebben rekening gehouden met twee speerpunten: storytelling en conversies. Hierbij hebben we ons gefocust op SEA, SEO, social media en e-mailmarketing. Door te adverteren in Google wordt betaald verkeer naar de website geleid, waardoor we een goed beeld te krijgen van de bezoekers. We hebben een aantal tools (Facebook en Google) in de site geïntegreerd, die een duidelijk profiel ontwikkelen van de doelgroep.

houtmethistorie.nl
Cases