Sprogblog
Bij Sprog zitten we (bijna) nooit stil, dus we hebben verhalen genoeg. Over waar ons hart sneller van klopt, hoe we de juiste snaar raken en wat we doen om het hart van een ander te laten spreken bijvoorbeeld. Iedere paar weken een nieuw verhaal of inzicht en frisse cases en methodes.
Blije klant en blije medewerker gaan hand in hand
Voor veel bedrijven is de term belevingseconomie al een bekend gegeven die een logisch onderdeel is van de marketingstrategie. Daar waar we jaren geleden nog konden steunen op enkel de waarde van de werkbaarheid van het product telt nu vooral ook ...
Lees verderSportief netwerken
Netwerken in een sportieve omgeving biedt een unieke mogelijkheid om verbindingen te leggen en relaties op te bouwen. Ard Alderts en Sytse Prins hebben...
Lees verderMoet je luisteren
Goed, we hebben het natuurlijk veel over laat je hart spreken. Maar je hoofd laten luisteren is natuurlijk evengoed belangrijk. Dit zijn de podcasts die wij daarvoor gretig beluisteren.
Lees verderRetail biedt soms precies de krenten in de pap
Hout met Historie daagde ons uit een nieuwe manier te vinden om hun business te positioneren. Precies wat voor onze Sytse en Arjen...
Lees verderNieuw bloed in Team Sprog
Gloednieuw bij Sprog: de Amsterdamse Snar Hunfeld. Deze creatieve geest verruilt de Jordaan voor een droomplekje in Dwingeloo, en zijn werk voor merken als Levi’s en Jeep voor zijn nieuwe rol bij ons.
Lees verderIn een ziekenhuis zijn de kleinste details van groot belang
Net als de rest van de wereld om ons heen is ook het zorglandschap volop in beweging. Logisch dus, dat een herpositionering van Tjongerschans op ons bureau kwam te liggen!
Lees verderFrustratie fiksen met een nieuwe skill
Stilstand is achteruitgang. Voor onze designer Eric staat dat als een paal boven water. Deze autodidact pur sang kan niet al te lang zonder persoonlijke ontwikkeling. “Dan zou het knap saai worden”.
Lees verderAls je een klant tot tranen roert, weet je dat 't raak is.
Sytse Prins doet een boekje open over waar zijn hart sneller van klopt: positionering met dat waar het écht om draait.
Lees verderBij Sprog draait het om dat wat belangrijk is
We vinden het namelijk onmisbaar om bij te dragen aan de wereld om ons heen. Of we dat nu doen vanuit positionering van bijzondere ondernemers, of vanuit het steunen van een belangrijk fonds...
Lees verderDe knop om bij AndersOm
Als concepter Arjen Doting érgens kippenvel van kreeg, dan was het wel van het traject met deze bijzondere hulporganisatie. “AndersOm werkt heel anders dan andere zorgaanbieders. Daar zat de crux."
Lees verderOver de plek van je merk
Net zoals het verhaal van je merk bij je moet passen, moet ook de plek waar je werkt dat doen. Hoe wij dat doen? Lees maar.
Lees verderHet hart vinden met de Sessie der Sessies
Hoe vind je het hart van een organisatie? Met een Sprog Besteksessie natuurlijk. Collega Romanie (of Maan) geeft een kijkje in onze keuken.
Lees verderVan live naar livestream
Een herpositioneringstraject brengt alle lagen van een organisatie samen en gaat vooral gepaard met een fikse dosis frisse energie.
Lees verderÉcht iets betekenen, daar gaat het om
Laat je hart spreken. Dat zeggen we hier bij Sprog. Neem nou het verhaal van Ard Alderts, oprichter van Sprog.
Lees verder