Heko

Van conventioneel vastgoed onderhoud naar het vastgoed van de toekomst

Heko is een gerenommeerd Haags bedrijf dat zich al meer dan zeventig jaar bezighoudt met het onderhouden van vastgoed. Van schilderen tot het plaatsen van kozijnen en van houtrotherstel tot planmatig onderhoud; Heko kan het allemaal. Wat veel mensen echter niet weten, is dat Heko veel meer kan. Ze zijn namelijk ook een ster in verduurzamen. Een waardevolle partner als het om de duurzaamheidstransitie gaat. Dié boodschap moet tussen de oren van hun doelgroep komen en op die plek moet Heko acteren. Want een duurzaam huis, kantoor, school of zorginstelling is dé perfecte plek voor geluk.

Heko bv header afbeelding

Onderhoud voor behoud

Waar het vastgoedonderhoud van Heko vroeger vooral bestond uit reinigen, schilderen en reparaties uitvoeren, kan men tegenwoordig de volledige buitenste schil van vastgoed verduurzamen. Het plaatsen van dubbel glas, isoleren van muren en daken en warmtepompen installeren, is slechts een greep uit de manieren waarop Heko verduurzaamt. Veel vastgoedbezitters en woningcorporaties combineren deze verduurzamingsslag dan ook veelvuldig met het meerjarig onderhoud. Want: als je toch al mensen op de steigers hebt staan, neem je de verduurzaming van je vastgoed net zo makkelijk mee.

Naar aanleiding van onze beproefde besteksessies, hebben we deze transitie (relevant voor zowel de medewerkers die deze beweging met elkaar realiseren, als voor de doelgroepen van Heko) in een nieuw en toekomstbestendig verhaal gegoten. Een inspirerend verhaal over het vastgoed dat je wilt koesteren en wilt bewaren voor de toekomst. De buurten waarin we leven, werken, studeren en zorgen, geven onze wereld immers de sfeer en kleur die we zo waarderen. Daarom leven we er graag en brengt Heko dát vastgoed graag naar morgen.

Heko logo
Heko personeel

Een logo hoeft geen rebus te zijn
Wij hebben dit verhaal met een geheel eigen tone of voice en gezicht vertaald in een nieuwe huisstijl. Waarbij we het logo bewust niet hebben voorzien van allerlei icoontjes (we zien zóveel kwastjes en hamertjes in deze branche), maar hebben we juist de beweging voorwaarts de boventoon laten voeren. Neem bijvoorbeeld de negatieve (wit)ruimte binnen het logo. Als je goed kijkt… zie je een pijltje vooruit.

Zacht, modern, menselijk
Met een modern blauw/groen kleurenspectrum en een zachte, vloeiende vormentaal hebben we de huisstijl van Heko menselijker en vriendelijker gemaakt. Omdat wij geloven dat het bij vastgoedonderhoud uiteindelijk niet om de stenen (de panden) draait, maar om de mensen die er leven. Dit komt ook tot uiting in de nieuwe fotografie, waarin de bewoners (of gebruikers) van vastgoed centraal staan, met daaromheen het vakwerk van de mensen van Heko en het vastgoed dat door hun werk met mensen mee kan groeien.

Heko visitekaartjes
Heko werkplaats
Heko schilders
Heko website


Online ook ‘fast forward’

Waar we begonnen met een one pager landingspagina die op de oude site de nieuwe richting van Heko vertaalde, staat er inmiddels een website in de volle breedte. Bomvol projecten, vakwerk en vooral… een heldere visie en de blik op morgen. Zo hebben wij op onze beurt Heko naar morgen gebracht.

hekobv.nl
Cases