Univé

Van verzekeraar naar zekerheidsmerk

Univé, is een coöperatieve verzekeraar die er al 200 jaar voor staat om elkaar helpen, óók als het even wat minder gaat. Als strategische partner verdiepen wij de nieuwe koers van Univé en maken we samen de transitie naar een sterk zekerheidsmerk. Met het mantra ‘voorkomen, beperken en als het echt niet anders kan; verzekeren’ als drijvende kracht.

Univé winkel

Univé bestaat uit een landelijke organisatie en een aantal grootschalige regionale afdelingen. Wij werken voor beide organisaties, maar onze focus ligt op de grootste regionale afdeling: Univé Dichtbij. Wij laten de nieuwe strategie zowel binnen als buiten de organisatie leven, met onder andere: besteksessies, een merkfilm en diverse interne en externe campagnes.

Univé popupstore
Univé Zorgcampagne
Univé ZZP campagne
Univé Wooncampagne
Univé Brandcampagne
Univé campagnes

De nieuwe positionering iedere keer bewijzen

Met verschillende externe campagnes bewijzen we dat Univé naast de klant staat bij het maken van bewuste keuzes over zekerheid. Van een rookmeldercampagne die inspeelt op voorkomen en beperken van schade tot een zorgcampagne die mensen helpt door de bomen het bos weer te zien.

Univé medewerkersbijeenkomst

Hoe krijgen wij iedereen bij Univé mee?

Om alle Univé-medewerkers mee te krijgen in allerlei veranderingen, investeert Univé Dichtbij voortdurend in interne activatie. Onder andere door het organiseren van medewerkersbijeenkomsten, waar medewerkers worden geactiveerd op inspirerende en relevante plekken. Neem Radio Kootwijk; een prachtige omgeving én een geweldig voorbeeld van een veranderende tijd.

Univé verhuisdoos
Univé GP

Univé GP

Er zijn meer manieren om de interne transitie te activeren. Wat dacht je van een coronaproof tv-uitzending in RTL GP stijl, met Jan Lammers en Rob Kamphues?

Bekijk de aftermovie
Univé Veiligebuurt appUnivé Veiligebuurt appUnivé Veiligebuurt app

Veilige buurt

In het voorjaar van 2020 zijn drie regionale Univé’s de samenwerking aangegaan met Veiligebuurt, om te bewijzen dat Univé veiligheid in haar regio serieus neemt. De Veiligebuurt-app is gestoeld op buurtpreventie, en verbindt buurtgenoten met elkaar. Zo worden zaken rond veiligheid makkelijk met elkaar gedeeld. Sprog ondersteunt Univé bij het genereren van meer bekendheid van de app.

Univé ledenmagazine Samen

SAMEN magazine

Het Univé magazine SAMEN is ontstaan als cadeau voor Univé-klanten. Het is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardig lifestyle magazine en online platform, boordevol relevante informatie over zekerheid. Er worden jaarlijks 1,5 miljoen exemplaren van SAMEN verspreid in print en daarnaast worden er nog eens 1,5 miljoen speciale online edities gedeeld. De SAMEN haalt ook de nodige data binnen, waarmee Univé een beter beeld krijgt van haar klanten. Dit draagt bij aan een optimale persoonlijke relatie tussen Univé en de klant; waarmee de organisatie nog beter haar rol als zekerheidsmerk kan vervullen.

univemagazine.nl
Cases