Ons team

Deze mensen vormen het hart van Sprog

Ard Alderts

Account & operations
‘Mensen beter maken’

Deze ondernemer staat met beide benen in de klei onder Sprog. Ard is verantwoordelijk voor 90% van de organisatie en wil niets weten van rangen of afgebakende rollen. Binnen Sprog gaat niemand boven het team. Ard staat hierbij altijd open voor vernieuwing, maar blijft reëel met een vooruitziende blik: Sprog is en blijft het grote doel.  

Een gevoelsmens met een zakelijke kant. Ook in zijn privéleven – al ziet hij zijn werk niet als werk en is er dus eigenlijk geen onderscheid – is hij ondernemend als onder andere schaatscoach. Ard hanteert altijd en overal een duidelijke filosofie: hij gelooft in mensen en het bepalen van hun eigen succes. En dat van Sprog. 





Leontien Veenstra

Creative Designer
‘Gebalanceerd totaalplaatje’

Nóg iemand met een Hart voor dieren. Iemand die dit ook actief uitdraagt, want Leontien eet zelden vlees en is bewust bezig met goede doelen rondom de diertjes (lees: olifanten). Hiermee steekt ze ook haar kinderen aan; als mama even niet kan nemen zij de rol van activiste graag over. 

Dit bewustzijn creëert Leontien ook voor haar lichaam én geest door middel van yoga en hardlopen. Als vormgever zoekt ze de balans tussen serieus werken en de grappen en grollen van collega’s. Bij KraamZus kan ze in ieder geval haar warme, vrouwelijke ‘touch’ kwijt. Sowieso staat ze altijd open voor iedereen – best handig als stagebegeleider. Maar vooral: Leo doet waar ze voor staat. 





Dion Pander

Accountmanager
'De beste willen zijn'

Deze aanpakker komt uit Joure én de online marketingwereld. Te Joure brengt hij zijn tijd door met voetbal of het brainstormen met vrienden over allerhande zaken. Binnen de (online) marketingwereld – a.k.a. Sprog – brengt hij zijn tijd door met klanten en creatieve strategieën. 

Dion zit zelden stil en dit zie je ook aan zijn manier van werken. Eerst even alles aftasten en dan: volle bak aan de slag! Het liefst met een luchtig sfeertje onderling; de grappen en grollen vanuit de studio kunnen dan ook goed bij hem landen. Hij is dus lekker gedreven bezig, mits hij er voor 100% achter staat én kan winnen. Want Dion, die wil graag de beste zijn. 





Jeltsje Alderts-Lolkema

Administratie
‘Rust, reinheid, regelmaat’

Jeltsje is samen met Jolanda verantwoordelijk voor de administratieve afdeling en doet dat met veel optimisme en perfectionisme. Haar bureau is dan ook altijd netjes, want ze kan absoluut niet tegen rotzooi. 

Thuis vindt ze rust in tuinieren, wandelen of een kop koffie met vriendinnen. Tenminste, zolang haar gezin er niet onder lijdt. Het gezin gaat voor Jeltsje namelijk boven alles. Een gezin waar Sprog dankzij haar man Ard altijd al een grote rol heeft gespeeld en zodoende vervalt Jeltsje ook op het werk bijna automatisch in de rol van ‘mem’. 





Arjen Doting

Creative Concepter
‘Zoektocht naar originaliteit’

Arjen verzint menig verhaal als ruggengraat voor de positionering van een merk. Hij bedenkt ‘de grote lijnen’ en daarnaast geeft hij voorzetjes met het oog op de vormgeving. Voorzetjes voor hemzelf óf zijn collega’s. Collega’s, die soms een zucht slaken als Arjen weer eens de grenzen opzoekt. Want deze vrije denker vindt overal iets van én deelt die mening ook graag.

Arjen zoekt altijd naar een sprankje originaliteit ‘in een wereld die heel veel te bieden heeft.’ Of dat nu is bij Sprog, zijn kinderen, zijn zelfverklaarde 'schizofrene' muzieksmaak – van metal tot hiphop en gypsy jazz – of een van zijn eigen projecten, zoals het Baardmannen-boek. Zolang hij zich niet hoeft te conformeren: daar heeft hij een hekel aan. 





Eva Lichtenbeld

Event marketeer
‘Gedreven door maatschappelijk belang’

Studenten die niet weten wat ze willen. Je komt ze regelmatig tegen, ook bij Sprog. Op zoek naar een sportmarketing stage – sport en vooral voetbal is onlosmakelijk met haar verbonden – kwam Eva bij Sprog terecht, waar ze een antwoord hoopte te vinden op de vraag: “wat wil ik nu eigenlijk?” 

En dat antwoord heeft ze gevonden. Eva stort zich nu volledig op dochteronderneming Spids, met zowel haar afstudeeronderzoek als haar werk voor Univé en sc Heerenveen. Dit enthousiasme zorgt er soms voor dat haar werk een chaotisch kantje krijgt, maar ze is niet van plan om zich minder bevlogen en betrokken op te stellen. Sterker nog: “was iedereen dat maar.”  Er is weinig wat haar bozer maakt dan mensen die uitgaan van eigenbelang.





Jolanda de Jong

Administratie
‘Je eigen ding kunnen doen’

Spontaan en sportief, dat is Jolanda ten voeten uit. Thuis vult ze haar uren het liefst met sport en gezelligheid; nu de kinderen groter zijn is het steeds vaker ‘Jolanda tijd.’

Met Sytse aan haar zijde vormt niet alleen sport, maar ook Sprog een rode draad. Hier staat ze tegenwoordig meer aan de zijlaan en vult ze haar dagen met allerlei administratieve taken, iets wat ze helemaal niet erg vindt. Nu heeft ze namelijk nog meer tijd voor haar gezin en hoeft Jolanda niet meer alle ballen in de lucht te houden. Gelukkig woont ze om de hoek.





Liliana Sclifos

Creative Designer
#nattepoes

Begonnen bij Sprog als stagiair en vervolgens niet meer weggegaan. Lily heeft zich met veel doorzettingsvermogen gestort op grafische vormgeving – digitaal en analoog – en dat werpt zijn vruchten af. Want: beginnen is afmaken en als je echt iets wil, dán lukt dat ook.      

Lily groeide van ‘de kat uit de boom kijken’ naar geinen met collega’s. Ze gelooft dat je zowel samen als alleen nooit bent uitgeleerd. Dit blijkt ook uit haar afstudeerproject #nattepoes: hierbij leert ze vanuit haar Moldavische roots anderen dat het niet gênant hoeft te zijn als je iets verkeerd zegt, maar dat dit juist een verrijking kan zijn voor de Nederlandse samenleving. 





Eric Jongsma

Creative Designer
‘Dingen mooier en beter maken’

Je kunt er niet omheen, tussen Eric en collega Arjen bestaan veel overeenkomsten. Baardman, een gezin, vormgever, muziek als leidraad en ook op de werkvloer een ware herrieschopper. Maar waar Arjen zo nu en dan een omzwerving maakt gaat Eric recht op zijn doel af. Binnen Sprog geeft hij gestalte aan menig idee en strategie. Online of print, Eric zet het met gemak in de eerste grote lijnen weg. Tevens zeer bedreven in 'lower thirds'. Verder luistert hij niet alleen naar muziek, maar bedrijft het ook nog via gitaar en drumstel. 

Dikwijls ziet Eric dingen waarvan hij denkt: “laat mij daar maar mee aan de slag!” Want iets beter en mooier maken, daar ligt zijn kracht.  





Heidy Pieper

Accountmanager
‘Geluk neemt nooit af, als je het deelt’

Stilzitten komt niet in haar woordenboek voor. Tot het uiterste gaan, is Heidy daarentegen op het lijf geschreven. Energie haalt ze uit haar gezin, hard werken én iets doen voor een ander.

Als accountmanager met jarenlange ervaring heeft ze een uitgebreid relatienetwerk opgebouwd. Daarnaast is ze het aanspreekpunt voor onder andere Univé en is ze verantwoordelijk voor evenementen die zich voordoen, bijvoorbeeld vanuit het Foppe Fonds: als moeder begrijpt Heidy als geen ander hoe belangrijk het is voor kinderen (met een beperking) om te kunnen sporten. Er is niets waar Heidy ’s nachts van wakker ligt; door haar perfectionisme verbindt ze altijd de puntjes met de juiste i. Ze kan haar werk moeilijk loslaten, maar dit is een bewuste keuze. “Wees gelukkig met wat je hebt én deel dat geluk. Morgen kan het anders zijn.” Zo is het maar net. 

 

 





Sytse Prins

Creative Director
‘Vooruit, dan kom je ergens’

Optimistisch, loyaal en een gevoelsmens? Absoluut. Sociaal bewogen, sportief en de kracht om gedachten in woorden om te zetten? Helemaal Sytse. Maar wat deze ‘energizer’ vooral typeert is het in beweging brengen van mensen, zowel intern als bij de klant. Het meegeven van hoop, inspiratie en een duidelijke richting, vaak vanuit een strategische visie. 

“We gaan ervoor!”, dát is wat Sytse horen wil. Hij heeft altijd zijn voelsprieten uit om te ontdekken hoe mensen of zaken in elkaar steken. Dit met gezond verstand, scherpe humor en de juiste mate van sensitiviteit. Of het nu is binnen het dagelijks leven, (bestuurs)werk of sport: hij wil altijd meer weten. Altijd een stap vooruit.





Romanie van Ek

Content marketeer
‘Verhalen vertellen’

Rómanie, Románie..? Zeg maar gewoon Maan. Ze heeft een bovengemiddelde interesse in mensen, hun verhaal én hoe ze dit uitdragen. Bijvoorbeeld door middel van mode en muziek.

Binnen Sprog kan ze haar hart ophalen: hier is ze mede verantwoordelijk voor de content en mag Maan spelen met woorden. Helaas bespeelt ze (nog) geen instrument maar dit compenseert ze met het regelmatig bezoeken van mensen die dat wel doen. Hecht veel waarde aan overzicht en probeert altijd nuchter te blijven. Behalve wanneer het gaat om dierenleed. Ze heeft een groot Hart voor dieren en hoopt op een betere balans tussen mens en natuur. 





Anouk Brouwer

Stagiaire Design
‘ De rust bewaren’

Stress komt niet voor binnen het woordenboek van Anouk. Ze vermijdt chaos en houdt het overzicht. Al denkt ze daarin niet altijd binnen de kaders, want creatief, dát is ze ook. Niet voor niets loopt ze stage bij Sprog, waar ze haar studie Mediavormgeving in de praktijk mag brengen. Hier verkent ze haar kunnen op het gebied van vormgeving; ze creëert collages en bewerkt menig foto.

Dat laatste is sowieso iets wat ze – eenmaal thuis in Langweer – met liefde oppakt. Maar Anouk houdt niet alleen van stilstaand beeld: ze duikt ook graag in films en series óf in het bakken van allerlei lekkers: een echte Sprog hobby. In ieder geval bewaart ze in dit alles haar rust, “want anders kom je niet verder.”





Nando Wigmans

Online marketing
‘Geloven in plezier’

Ook Nando zocht een stage en vond die hier. Zijn dagen vult hij met het structureel opbouwen van campagnes en websites. Daarnaast is Google Analytics inmiddels zijn tweede thuis en helpt hij iedereen waar nodig. 

Maar deze hardwerkende jongen pakt ook zeker zijn momenten om te kunnen relaxen. Momenten waarin hij voetbalt, bier drinkt met vrienden of tijd doorbrengt met zijn familie, vriendin en kat Yoshi. Belangrijk voor Nando is dat hij plezier kan halen uit alles wat hij doet, “want alleen op die manier kun je ergens volledig achterstaan.”





Recente projecten

Univé Verzekeringen - Strategie, design & interne verankering

Univé Verzekeringen
Strategie, design & interne verankering

Univé is een grote speler in verzekeringsland en hecht grote waarde aan het idee dat je samen sterker staat. Hoe maak je van een verzekeraar een warm zekerheidsmerk?

Lees meer
Pastiel & Empatec

Pastiel & Empatec

Twee merken die aan de ene kant een innige band met elkaar hebben, maar aan de andere kant ook behoorlijk van elkaar verschillen. Hoe zet je deze twee merken goed op de markt?

Lees meer
KraamZus

KraamZus

Aangezien wij al een behoorlijke tijd samen met KraamZus bouwen aan het merk van deze marktleider, zijn we een dankbaar klankbord voor de organisatie geworden.

Lees meer
Laat me meer projecten zien