Omdat een merk zonder hart bij niemand leeft

KRAAMZUS

Merk bouwen in de zorg

Eén kraamzus speciaal voor jou

KraamZus is een bekende organisatie voor veel gezinnen in het noorden van het land (Friesland, Groningen, Noord Holland, Drenthe en de Noordoostpolder) en een stukje zuidelijker (Limburg en Nijmegen en omstreken). KraamZus biedt kraamzorg met een belofte: één kraamzus, speciaal voor jou.

Dat biedt rust tijdens een roerige, soms onzekere periode. Dat deze insteek succesvol is, blijkt wel uit het feit dat er inmiddels meer dan 500 kraamzussen kraamzorg leveren in een groot deel van Nederland!

De opdracht
'Creëer een unieke en relevante plek binnen de wereld van de kraamzorg, waarbij het hoofdthema geborgenheid een gezicht krijgt.' Deze positionering en vervolgopdracht heeft Sprog vertaald in zowel woord als in beeld en een handschrift, op een manier die begrepen wordt door millennials.
Dit is doorgevoerd in online en offline tools gericht op activatie en klantcontact. Alles om invulling te geven aan de meest klantgerichte kraamzorgorganisatie van Nederland.

Onze strategie
Sprog ging op zoek naar de verbinding die we als mens maken met ons kindje tijdens de geboorte, een moment waarop de meest diepgewortelde gevoelens omhoog komen. Wat willen kraamzussen geven en waar zijn gezinnen naar op zoek tijdens de kraamtijd? Wat verbindt hen? Door middel van klantenpanels en interviews met alle medewerkers heeft Sprog een zoektocht gehouden naar de sterkste verbinding. Die bleek diepgeworteld te liggen: enerzijds in de wil om geborgenheid te geven, anderzijds in wil om die geborgenheid ontvangen.

De strategie is gericht op het samenbrengen van gever en ontvanger, daar waar de kracht rondom geborgenheid het grootst is. Deze verbinding kan namelijk alleen ontstaan als een relatie ontstaat: één kraamzus, speciaal voor jou. Die speciale plek moet zichtbaar en blijvend onderhouden plús getoetst worden binnen de interne organisatie. Want wat betekent het voor de kraamzus en het gezin waar het kindje geboren is? Dit zijn aandachtspunten die altijd aan verandering onderhevig zijn.

Geborgenheid
De kraamtijd is een speciale tijd. Voor eventjes verwelkom je als kersverse ouders een buitenstaander in je gezin, die jou vervolgens alle ins en outs van het ouderschap leert. Een kraamzus is iemand die gezinnen een gevoel van geborgenheid kan geven. Hoe fijn is het dan, dat je bij KraamZus de garantie hebt dat je de gehele kraamweek slechts één kraamzus kunt verwachten, die van tevoren zorgvuldig is geselecteerd.

Sprog is een gewaardeerde sparringpartner van KraamZus als het gaat om strategische overwegingen, de ontwikkeling van campagnes en het waarborgen van een uniform en hoogwaardig niveau van alle middelen die worden geproduceerd. Sprog bouwt al een behoorlijke tijd samen met KraamZus aan het merk en is zo een dankbaar klankbord voor de organisatie geworden.

Roze: vrouwelijk, energiek en liefdevol
Roze is niet voor niets sterk vertegenwoordigd in de huisstijl van KraamZus. Kraamzussen zijn van nature echte mensen-mensen, die een aangeboren gevoel hebben om liefdevolle, tedere zorg te verlenen. De beeldbepalende fotografie en beeldtaal ademt een sfeer van echtheid, energie en puurheid. De tone-of-voice is verfrissend eerlijk.

De website
Alle informatie op de verschillende kanalen is gericht op een sterke verbinding met de klant; informatie die uiteindelijk steeds weer terugleidt naar de KraamZus website. Deze website wordt ondersteund door datasystemen die de conversie richting de klant optimaliseren. Door dit online platform wordt er nog iedere dag gebouwd aan de relatie met de klant.

ZUS&zuigeling
Als kraamorganisatie met het formaat van KraamZus heb je de morele plicht om de beste, natuurlijke voeding voor zuigelingen onder de aandacht te brengen. Het borstvoedingsmagazine ZUS&zuigeling is helemaal voor de vrouw van nu en is in het leven geroepen om borstvoeding te stimuleren. Het magazine kan zich meten met menig vrouwenglossy en staat vol waardevolle informatie, shopping adresjes, nuttige tips en ervaringsverhalen.

Wervingscampagne kraamzussen
Dat komt natuurlijk nooit goed... als je papa alleen laat met de baby. Het was even slikken voor KraamZus dat voor heel even de standaard corporate tone-of-voice losgelaten werd om de aandacht te vragen voor het feit dat KraamZus op zoek is naar kraamzussen. In de vorm van een groots ingezette social media-campagne is te zien wat erg gebeurt als je tijdens de kraamweek niet beschikt over de zorg van een kraamzus. 

Het bereik van de advertenties op social media liegt er niet om, de aanmeldingen van nieuwe kraamzussen stromen binnen. Zo zie je dat je met een beetje lef een zeer effectieve campagne kunt neerzetten.

Recente projecten

Univé Verzekeringen - Strategie, design & interne verankering

Univé Verzekeringen
Strategie, design & interne verankering

Univé is een grote speler in verzekeringsland en hecht grote waarde aan het idee dat je samen sterker staat. Hoe maak je van een verzekeraar een warm zekerheidsmerk?

Lees meer
Pastiel & Empatec

Pastiel & Empatec

Twee merken die aan de ene kant een innige band met elkaar hebben, maar aan de andere kant ook behoorlijk van elkaar verschillen. Hoe zet je deze twee merken goed op de markt?

Lees meer
KraamZus

KraamZus

Aangezien wij al een behoorlijke tijd samen met KraamZus bouwen aan het merk van deze marktleider, zijn we een dankbaar klankbord voor de organisatie geworden.

Lees meer
Laat me meer projecten zien