Omdat een merk zonder hart bij niemand leeft

KRAAMZUS

Bij KraamZus is iedere kleur mogelijk, als het maar roze is...

Eén kraamzus speciaal voor jou

KraamZus is een bekende organisatie voor veel gezinnen in het Noorden van het land (Friesland, Groningen, Noord Holland, Drenthe en de Noordoostpolder) en een stukje zuidelijker; Limburg en Nijmegen en omstreken. KraamZus biedt kraamzorg met een belofte:

Één kraamzus, speciaal voor jou. En dat biedt rust tijdens een roerige, soms onzekere periode. Dat deze insteek succesvol is, blijkt wel uit het feit dat er inmiddels meer dan 500 kraamzussen kraamzorg leveren in een groot deel van Nederland!

Onze rol
Sprog is een gewaardeerde sparringpartner van KraamZus als het gaat om strategische overwegingen, de ontwikkeling van campagnes en het waarborgen van een uniform en hoogwaardig niveau van álle middelen die worden geproduceerd. Aangezien wij al een behoorlijke tijd samen met KraamZus bouwen aan het merk van deze marktleider, zijn we een dankbaar klankbord voor de organisatie geworden.

De kracht van KraamZus
De kraamtijd is een speciale tijd. Voor korte tijd verwelkom je als kersverse ouders een buitenstaander in je gezin, die je vervolgens alle ins en outs van het ouderschap leert. Een kraamzus is iemand die gezinnen een gevoel van geborgenheid kan geven. Hoe fijn is het dan, dat je bij KraamZus de garantie hebt dat je de gehele kraamweek slechts één kraamzus kunt verwachten, die van tevoren zorgvuldig voor je is geselecteerd.

Een kloddertje roze hier, een kloddertje roze daar
Hoewel roze sterk vertegenwoordigt is in de huisstijl van KraamZus, is het niet alleen maar zoetsappigheid troef. Kraamzussen zijn van nature echte mensen-mensen, die een aangeboren gevoel hebben om zorg te verlenen. Zowel de content als het design van alle KraamZus-uitingen kunnen zich meten met menig vrouwenglossy. De beeldbepalende fotografie en beeldtaal ademen een sfeer van echtheid en puurheid, overdekt met een laagje roze dromerigheid. De tone-of-voice is verfrissend eerlijk met een dosis tongue-in-cheek humor.

KraamZus 'the magazine'
Het magazine ZUS&zwanger doet niet onder voor andere glossy's in het lectuurschap, qua styling en inhoud en biedt het magazine de lezers onder andere fashiontips, human interest artikelen over zwangerschap en bevallingen en nuttige tips voor aanstaande ouders. Een prettig leesbaar middel om je koppositie als marktleider te onderstrepen.

ZUS&zuigeling
Ook het borstvoedingsmagazine ZUS&zuigeling is helemaal voor de vrouw van nu en is in het leven geroepen om borstvoeding te stimuleren. Als kraamzorgorganisatie van dit formaat heb je de morele plicht de beste natuurlijke voeding voor zuigelingen onder de aandacht te brengen, waar het ook maar kan.

Brainstormen
Tijdens inspirerende sessies wordt de strategie van KraamZus regelmatig tegen het licht gehouden en worden er ideeën over een weer gedeeld.

Wervingscampagne kraamzussen
Het was even slikken voor KraamZus dat we voor heel even de standaard corporate tone-of-voice loslieten om de aandacht te vragen voor het feit dat KraamZus op zoek is naar kraamzussen. In de vorm van een groots ingezette social media campagne is te zien wat er gebeurt als je tijdens de kraamweek niet beschikt over de zorg van een kraamzus.

Dat gaat natuurlijk nooit goedkomen... als je papa alleen laat met de baby. Het bereik van de advertenties op social media platformen liegt er niet om, de aanmeldingen van nieuwe kraamzussen stromen binnen. Zo zie je dat je met een beetje lef een zeer effectieve campagne kunt neerzetten.

Recente projecten

Univé Verzekeringen - Strategie, design & interne verankering

Univé Verzekeringen
Strategie, design & interne verankering

Univé is een grote speler in verzekeringsland en hecht grote waarde aan het idee dat je samen sterker staat. Hoe maak je van een verzekeraar een warm zekerheidsmerk?

Lees meer
Pastiel & Empatec - Positionering, design en interne verankering

Pastiel & Empatec
Positionering, design en interne verankering

Twee merken die aan de ene kant een innige band met elkaar hebben, maar aan de andere kant ook behoorlijk van elkaar verschillen. Hoe zet je deze twee merken goed op de markt?

Lees meer
KraamZus - Herpositionering, branding & creatie

KraamZus
Herpositionering, branding & creatie

Aangezien wij al een behoorlijke tijd samen met KraamZus bouwen aan het merk van deze marktleider, zijn we een dankbaar klankbord voor de organisatie geworden.

Lees meer
Laat me meer projecten zien