Omdat een merk zonder hart bij niemand leeft

Maxxium Nederland

Let's build the cocktail generation!

Marktleidende leverancier in gedistilleerde dranken in Nederland

Binnen Maxxium worden sinds 2006 verschillende gerenommeerde merken vertegenwoordigd van haar twee aandeelhouders: Lucas Bols en Edrington. Lucas Bols is wereldwijd bekend om de kwaliteit van zijn jenevers en de indrukwekkende Bols Likeuren reeks. De Bols Likeuren lijn bestaat uit 36 verschillende smaken en is daarmee dé autoriteit op cocktailgebied. The Edrington Group is producent van meerdere, zeer bekende en gerespecteerde whiskymerken.

Het portfolio van Maxxium Nederland bestaat uit vele marktleidende merken zoals: Cointreau, Bols, Jägermeister, Licor 43 en Russian Standard. Maxxium wil groei realiseren door vernieuwing en creativiteit voor zowel het productaanbod als in merkactivatie en manier van werken. De visie en strategie van Maxxium Nederland zijn erop gericht om de geprefereerde handelspartner binnen de industrie te zijn.

De opdracht
Cocktails zijn hot en staan tegenwoordig niet meer alleen op de kaart in cocktailbars. Maxxium maakt het mogelijk om met The Flavour Selection als ondernemer op een eenvoudige manier in te spelen op deze trend. Sprog heeft het speelveld en de impact van Maxxium uitvergroot. Door op basis van de oorspronkelijke opdracht (ontwikkel een nieuwe website voor het concept The Flavour Selection’) ’the cocktail generation’ te stimuleren. 

We wilden hiermee niet alleen de horecaondernemer bedienen, maar vooral ook het salesteam van Maxxium een instrument aanbieden. Een instrument wat het mogelijk maakt om maximaal te presteren én een goede sparringpartner te zijn van elke horecaondernemer.

Onze strategie
De strategie hebben we geb(r)ouwd op het fundament van innovatie en ontwikkeling van de bier-, wijn en koffiewereld, namelijk: kwaliteit in de retail leidt tot een groei van de thuismarkt. Wanneer je jouw salesteam de juiste tools en (online!) receptuur aanreikt, ontwikkelt de bakermat van de cocktail generation zich vanzelf.  Dit leidt tot betere verkoopsignalen, een consistente uitvoering én overal de zekerheid van kwalitatief hoogwaardige en smaakvolle cocktails. Maxxium wil namelijk inspireren: van een hippe bar en het schap in de supermarkt tot aan thuis op de bank.

The Flavour Selection
Om in de retail alle segmenten op basis van marktpositie te kunnen bedienen, ontwikkelde Sprog vanuit 14 cocktails een online tool om heel Nederland te inspireren tot het drinken en maken van de lekkerste klassiekers, mét of zonder een twist. Binnen de The Flavour Selection creëerden we drie cocktailconcepten zodat de gehele markt bediend kan worden: van ‘easy’ tot ‘classic’.

Deze concepten zijn samengebracht in één platform, waar je in een voorportaal de juiste categorie voor jouw horeca concept kunt kiezen. Per categorie is niet alleen zichtbaar gemaakt welke cocktails er te maken zijn, maar is er ook een speciale ‘flavour selector’ te vinden die de professional helpt bij het samenstellen van een goede cocktailkaart.

THE EASY 14
Voor de ondernemer die voor het eerst start met een cocktail assortiment, biedt The Easy 14 een gelijknamig aantal eenvoudige cocktails welke alle in 3 gemakkelijke stappen te bereiden zijn. Dankzij The Easy 14 kan iedere bartender én liefhebber in Nederland de lekkerste cocktails tevoorschijn toveren.

THE TWIST 14
Voor degenen die klaar zijn voor de volgende stap en op zoek zijn naar een uitdaging binnen de wereld van cocktails: een toegankelijk concept van14 klassieke cocktails met een twist, die gegarandeerd verrassen.

 

THE CLASSIC 14
Voor de doorontwikkelde horecaondernemer die cocktails op een hoog niveau wil wegzetten: een concept die de ware aard van een bartender zichtbaar maakt. The Classic gaat terug naar waar het allemaal begonnen is, de klassieke cocktail. Stijlvolle cocktails voor fijnproevers.
  

Inspiratie
Er is geen betere inspiratie voor de cocktail generation dan de beste vrouwelijke bartender ter wereld: Tess Posthumus!

Recente projecten

Univé Verzekeringen - Strategie, design & interne verankering

Univé Verzekeringen
Strategie, design & interne verankering

Univé is een grote speler in verzekeringsland en hecht grote waarde aan het idee dat je samen sterker staat. Hoe maak je van een verzekeraar een warm zekerheidsmerk?

Lees meer
Pastiel & Empatec

Pastiel & Empatec

Twee merken die aan de ene kant een innige band met elkaar hebben, maar aan de andere kant ook behoorlijk van elkaar verschillen. Hoe zet je deze twee merken goed op de markt?

Lees meer
KraamZus

KraamZus

Aangezien wij al een behoorlijke tijd samen met KraamZus bouwen aan het merk van deze marktleider, zijn we een dankbaar klankbord voor de organisatie geworden.

Lees meer
Laat me meer projecten zien