Omdat een merk zonder hart bij niemand leeft

SPIE-ICT Services

Met technologie samen de wereld mooier maken

HORIZONVERBREDERS

SPIE-ICT Services is onderdeel van SPIE-Nederland die wereldwijd met meer dan 38.000 medewerkers innovatieve en duurzame oplossingen realiseert die de dagelijkse leef- en werkomgeving verbeteren. De expertise van SPIE-ICT is gericht op de toekomst. Zij bieden de noodzakelijke kennis en slagkracht om grote stappen voorwaarts te zetten.

Met technologie kan je samen de wereld mooier maken. De techniek en kennis van SPIE-ICT brengt mensen dichter bij elkaar, zodat ze samen oplossingen kunnen zoeken voor problemen die hen vandaag nog bezig houden. 

Des te beter mensen communiceren, des te sneller ze bij de oplossing zijn voor een nu nog ogenschijnlijk onoplosbaar probleem. Door de horizon van klanten te verbreden met ICT-oplossingen maakt SPIE-ICT de wereld voor iedereen bereikbaar en worden er kansen gecreëerd die voorheen voor onmogelijk werden gehouden. SPIE-ICT Services, Horizonverbreders.

De opdracht
Soms stellen klanten een simpele vraag die om een impactvolle oplossing vraagt. SPIE-ICT Services – een nieuwe loot aan de boom van SPIE Nederland – geeft invulling aan complexe IT vraagstukken van grote corporate organisaties, echter, tot op heden zonder een herkenbaar gezicht. De simpele opdracht ‘ontwikkel een website’, behelst dus eigenlijk de vraag naar een goede en relevante plek voor SPIE-ICT binnen het landschap van ICT bedrijven. En de opdracht om vanuit die positionering een duidelijke en herkenbare website te ontwikkelen, die richting geeft aan het gedachtegoed, de plek en de rol die SPIE-ICT speelt. Oftewel: van SPIE-ICT ‘no name’, naar SPIE-ICT Services, Horizonverbreders.

Onze strategie
De strategie die voortvloeide uit deze opdracht is gericht op aantal uitgangspunten. Ten eerste is SPIE-ICT een robuuste en intelligente speler binnen haar markt. Dit dankzij de uitgebreide expertise, knowhow, en brede vertakkingen die leiden tot een wereldwijd fundament. SPIE-ICT is dus niet zomaar een ICT bedrijf. Daarnaast is het een bedrijf dat zich met name richt op de professionals binnen de markt: de beslissers die het gewend zijn om zich te buigen over complexe ICT problematiek. Professionals voor professionals.

Maar wat vooral de kern van dit fundament vormt, ligt besloten in het feit dat er een tweedeling in de wereld heerst wanneer het aankomt op de mening over technologische ontwikkelingen. De ene helft vindt deze vooruitgang beangstigend, terwijl de andere helft het ziet als een uitdaging. SPIE-ICT hoort bij deze laatste groep en gelooft dat technologie de wereld beter kan maken. Dankzij technologie worden mensen dichter bij elkaar gebracht, kun je mobiliteitsproblemen oplossen en ziektes uitbannen.

Deze elementen heeft Sprog doorgevoerd in een nieuwe positionering van SPIE-ICT Services: een bedrijf dat de horizon van mensen én bedrijven verbreedt en de wereld een stukje beter en mooier maakt.

ICT is mensenwerk
Het is een veelgemaakte denkfout dat ICT puur gaat over technische data. In tegenstelling tot wat veel mensen denken, draait het bij ICT juist om mensen. Want, naast het feit dat mensen de initiatiefnemers zijn van ICT ontwikkeling, zijn het binnen deze wereld juíst de gebruikers die centraal moeten staan. Daarom hebben we bij de ontwikkeling van de nieuwe webomgeving van SPIE-ICT nadrukkelijk aandacht gegeven aan de menselijke factor van ICT.

Elk nadeel heeft zijn voordeel
Ieder bedrijf kan wel beweren goed te zijn, maar de beste bewijslast wordt geleverd door wat de klanten van je vinden en voor welke partijen je de opdrachten uitvoert. Een onderdeel van de website was een pagina met detachering. Een nadeel: bijna elke medewerker van SPIE-ICT bleek gedetacheerd. Maar via deze pagina konden we wél zichtbaar maken bij welke gerenommeerde partijen SPIE-ICT Services werkzaam is. Zo bleek dit nadeel dus eigenlijk een voordeel.

Recente projecten

Univé Verzekeringen - Strategie, design & interne verankering

Univé Verzekeringen
Strategie, design & interne verankering

Univé is een grote speler in verzekeringsland en hecht grote waarde aan het idee dat je samen sterker staat. Hoe maak je van een verzekeraar een warm zekerheidsmerk?

Lees meer
Pastiel & Empatec

Pastiel & Empatec

Twee merken die aan de ene kant een innige band met elkaar hebben, maar aan de andere kant ook behoorlijk van elkaar verschillen. Hoe zet je deze twee merken goed op de markt?

Lees meer
KraamZus

KraamZus

Aangezien wij al een behoorlijke tijd samen met KraamZus bouwen aan het merk van deze marktleider, zijn we een dankbaar klankbord voor de organisatie geworden.

Lees meer
Laat me meer projecten zien